معلومات عمومی افغانستان
همه چیز از افغانستان




معاون فرمانده کل بخش آموزش نیروهای امنیتی در کشور میگوید، بزرگترین مشکل در صفوف اردوی ملی افغانستان، ترک وظیفه است که نزدیک به چهل درصد انان پس از انجام سه سال خدمت دوباره بر نمیگردند. این جنرال کانادایی گفته است میزان فرار سربازان اردوی ملی ، در مقایسه با سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است. جنرال مایکل هشدار میدهد اگر به همین منوال فرار در صفوف اردوی ملی ادامه یابد تا سال 2014 شمار این نیروها به گونه ای که پیش بینی شده تکمیل نخواهد شد.
درحالیکه حکومت افغانستان به ویژه وزارت دفاع از افزایش رقم نیروهای امنیتی کشور به ویژه اردوی ملی سخن میزنند اما ،جنرال مایکل دی معاون اموزشی فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان به روزنامه گلوبل، چاپ کانادا گفته است که میزان فرار سربازان اردوی ملی افغانستان 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. او نگرانی نموده اگر جلو فرار سربازان اردوی ملی افغان گرفته نشود بعید به نظر میرسد که رقم وکیفیت این نیروها تاپایان خروج نیروهای بین المللی ازافغانستان درسال 2014 افزایش یابد.
این فرمانده ناتو تاکید کرده است بزرگترین مشکل درصفوف اردوی ملی افغانستان ترک وظیفه است که درحدود چهل درصد انان پس ازپایان سه سال قرار دادند دوباره به وظیفه برنمیگردند.
جنرال مایکل دی معاون اموزشی فرمانده کل نیروهای خارجی در کشور:
براساس برنامه ای اتخاذ شده قرار است تاپایان سال 2013 میلادی تعداد اردوی ملی افغانستان به یکصد نود وپنج هزار تن برسد اما فرار درصفوف این نیروها افزایش یافته وتنها در دوازده ماه گذشته سی و دو درصد به ثبت رسیده ومیزان فرار نسبت به یکسال پیش 26 درصد افزایش یافته است .
این درحالیست که برخی اگاهان به این باورند احتمال میرود شمار فرار سربازان درصفوف اردوی ملی بیشتر ا زارقامی باشد که این مقام ناتو ارائه کرده است.
 




ارسال توسط امیرعباس غلامی

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 70817
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1